مزایای ورزش با تردمیل در آب

مزایای ورزش با تردمیل در آب

افراد سالخورده با درد مفصلی و عضلانی می توانند با تمرین تردمیل در آب تسکین پیدا کنند. اگر چه افراد مبتلا به بیماری های مزمن مانند استئوآرتریت اغلب از فعالیت هایی مانند راه رفتن و ورزش اجتناب می کنند، اما این فعالیت ها واقعا می تواند برخی از درد ها را ناپدید کند.
برای افراد مبتلا به بیماری درد مزمن ، فشار هیدرواستاتیک طبیعی آب کمک می کند تا با روند بهبودی رو به رو شوند. بیماران می توانند تا حدود 20 درصد از وزن بدن خود را در حالی که عمق آب تا سینه است را تحمل کنند. آب نه تنها باعث کاهش تورم و آرامش می شود، بلکه باعث شل شدن مفاصل، افزایش قدرت و انعطاف پذیری می شود.

با درمان تردمیل در زیر آب، بیماران بدون ترس از سقوط، می توانند تمرین راه رفتن را انجام دهند. این به بیماران پیر کمک می کند که موفق تر شوند و کمتر احتمال دارد جلسات فیزیوتراپی تردمیل زیر آب را لغو کنند.

آمار نشان میدهد، یک سوم بزرگسالان بالای 65 سال هر ساله از سقوط رنج می برند و اغلب ناشی از عدم تعادل و ضعف بدن است. پزشکان بایستی ابزارهایی داشته باشند که بتواند به بیماران کمک کند تا تعادل را به دست بیاورند و تردمیل های زیر آبی دستگاه ایده آل برای تمرین راه رفتن کوتاه است.

تکرار بیومکانیک مناسب برای راه رفتن بر روی زمین و برای بهبود الگوهای راه رفتن

­تردمیل در آب اجازه می دهد که الگوی راه رفتن طبیعی تر در آب به صورت مخالف در استخر استاتیک رخ دهد. این بیومکانیک های مناسب که در محیط نامنظم ایجاد می شوند، بر حرکات روی زمین تاثیر میگذارند.

استامین قلب و عروق بهبود میابد

با استفاده از فیزیوتراپی تردمیل در آب، مدت زمان تمرین طولانی تر با مقاومت شدید آب ترکیب می شود. این باعث استقامت قلب و عروق می شود که به نوبه خود باعث افزایش استقامت فیزیکی روی زمین می شود. دیاب ساندرمن ورزشکار برجسته از هیدروکس 500 به عنوان یک ابزار تناسب اندام قلب و عروق استفاده کرد پس از عمل جراحی عقب به عقب، او قادر به تمرین در زمین نبود. اما خیلی زود ، تمرینات تردمیل زیر آب، به اندازه کافی توانایی او را دوباره بازسازی کرد و موجب از بین رفتن مشکلش در مفصل شانه ها شد.

انعطاف پذیری بیشتر

آب گرم باعث تحریک اثرات حسی شده ، بیماران در هنگام استفاده از تردمیل در آب از آرامش جمعی و عضلانی لذت می برند. در حالی که در زیر آب، وزن یک فرد به میزان 80 درصد کاهش می یابد و استرس را از بین می برد. با شلنگ ماساژ در یک استخر، بیماران دارای آرامش بیشتری می شوند و برای درد مفاصل عالی است. هنگامی که با حرکات مختلف و فعالیت های قلبی عروقی که بیماران در استخر با تردمیل تجربه می کنند، اثرات آرامش بخش تحت درمان با آب درمانی منجر به افزایش انعطاف پذیری میشود.

اثرات تقویت عضلات

از فایده های تردمیل زیر آب، یکی از بیشترین مزایا آن عامل تقویت عضلات است. مطالعات اخیر توسط دانشگاه تگزاس دریافتند که ترکیب تمرینات قدرتی و تمرینات تردمیل در آب در ساختن جرم بدن بیشتر از تمرینات قدرتی است که به تنهایی یا در ترکیب با تمرینات تردمیل روی زمین انجام می شود.

هنگامی که یک فرد در یک تردمیل زیر آب میدود بدن او به دلیل ویسکوزیته آب اعمال می شود. این منجر به افزایش شدت هیپ، پا وساق پا و همچنین بهبود در گروه های عضلانی اصلی در سراسر بدن می شود.

همچنین تمرین با تردمیل در آب سبب :

بهبود زخم و تقویت بافت آسیب دیده میشود

توانایی برای انجام طیف گسترده ای از پلاتومتر را افزایش میدهد

سطح فشار خون را کاهش می دهد

سفتی مفصلی را کاهش می دهد

بهبود راه رفتن پس از آسیب دیدگی

افزایش قدرت عضلات پا

و باعث بهبود کاهش وزن میشود.

www.hydroworx.com

نظرات کاربران

نظر بدهید